Yeniden Başlamak İçin Güzel Bir Gün

Sevgili eşim sevgililer günü için almıştı bu kitabı bana, aslında sevgililer gününü umursamaz; amacı yüzümü biraz olsun güldürmekti. Kitabın konusunu seçmeye çalışırken zorlandığını söylemişti ama bence güzel bir kitap seçmiş. Şu zamanlarda tam ihtiyacım olan şey: mutlu sona sahip kitaplar. ( Spoiler sayılmaz, yok , yok sayılmaz bence)

Yine kısa bir sürede okuduğum bir kitap oldu, kendimi eski günlerime dönmüş gibi hissettim hatta, iki, üç günde bitirilen  kitaplar, hakkında yazı hemen yazı yazmalar; güzel bir his.

Şimdi şunu düşünün yere düşüp kafanızı çarpmanız sonucunda son 10 yıllık hafızanızı kaybediyorsunuz! Kahramanımız bunu yaşıyor ama 40 yaşında... yani hayatının belki de en çok değişikliğe uğradığı dönem yok, ilk başta hafızasını kaybetmiş olduğuna da inanamıyor. Neyse ki çevresindekiler kendisini acı gerçeklerle bir bir yüzleştiriyor.



Boşanmak üzere olduğu kocası Nick'e ilk günkü gibi aşık, sevgilisi Dominick'i tanımıyor, aldatıldığını düşünüyor ve üç çocuğunun hiç birini hatırlamıyor. Kendine geldiğinde ise kendini hamile sanıyor. Daha fazlasını tabii ki anlatmayacağım. 

Kendimi yerine koyunca, vay be diyorum içimden. Üniversite, iş hayatı, aşk, Ahmet Eymen hiç biri yok bir anda. Yeterince sarsıcı bence. 

Ne kadar çok değişiyoruz değil mi? Bazen şartlar bazen kendimiz, bazen kader bizi çok değiştiriyor, on sene önceki halimi düşünüyorum da... Aklımın başında olduğunu sandığım ama çok genç olduğumun farkında olmadığı yıllardayım henüz, en çok sevdiğim insan ufak kardeşim, o olmasaydı ne yapardım diyorum. Çok ilginç şimdi de Elhamdülillah Ahmet Eymen var, bakımı zor olsa da kafamı dağıtıyor diyorum. Bu kafa neden bir türlü tam olarak dağılmıyor!

Hoş bir kitaptı, sevdim. Yazarın Türkçe'ye çevrilen ilk kitabı... Bana kapağa ve ismine bakınca Debbie Macomber'ı hatırlattı ancak bir Debbie değil. Eşim aldı diye bir heves başlamıştım ama güzel bir kitap seçmiş bence, bana şu an sahip olduğum tüm güzelliklere, son ana kadar sahip çıkmayı, tüm ilişkilerime sahip çıkmayı, ne kadar değişim yaşansa da bazı şeylerin biraz çabayla düzelebileceğini hatırlattı.

Bu arada Liane Moriarty ismi bana Sherlock Holmes'taki Profesör Moriarty'yi sadece bana hatırlatıyor olamaz değil mi?

Bu arada ben hala bloğa bir takip et butonu ekleyemedim, ancak okumam için tavsiye edilenleri seve seve kabul ederim :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar