Aynı Yıldızın Altında

Bazı kitapları bazı insanların okumaması gerekiyor. Bu o kitaplardan biriydi benim için, maalesef başlarken böyle olduğunu bilmiyordum.



Bir gün, beklemek zorunda olduğum bir gün, kitapçıda otururken oturdum ve ilk iki sayfasını okudum. Aslında çevirisi için sıkıntılı diyorlardı, bazıları beğenmemişti, bazıları da çok sevmişti. İlk iki sayfadaki anlatım beni çok etkiledi ve ben de satın aldım.




Okumaya başladıktan çok çok kısa bir süre sonra, konunun kanser etrafında döndüğünü anlayınca okumasam mı diye düşünmedim değil ama yazarın anlatımı, karakterlerin kullandığı o ifadeler o kadar hoşuma gitti ki bırakamadım. Bir önceki kitapta da kanser vardı, bunda da... Sonuç olarak boğazımdaki yumru yüreğime indi, duruyor orada hala.

Çok satanlar listesinde olması, ağırlıklı gençlerin ilgi duyması, karton kapak olması aslında beni uzaklaştırıc sebeplerdi ama konuya rağmen, okumaktan memnun oldum. 




Çeviri konusuna gelince, konu beni o kadar çok sardı ki, canımı sıkmadı. Kitabı yarım bırakanlar olmuş, beni  bu şekilde etkileyen kitaplar da  oldu ama bu onlardan değildi.



Eğer okumak istiyorsanız kanser hastası iki gencin hakkında olduğunu bilin ve buna göre okuyun derim. Onun dışında tavs.iye edilir. Yazarın diğer kitaplarını da okuyup okumayacağımı soracak olursanız, onlarda da aynı ifade güzelliğine rastlarsam, neden olmasın.



Yorumlar

Popüler Yayınlar