Tozlu Rüyalar Kitapçısı

Kitap Kulübümüzün ikinci kitabı, Tozlu Rüyalar Kitapçısıydı. İsmini çok sevmiştim. İlk kitabın insanı sarsan konusundan daha tatlı bir kitap olacağını düşünüyordum  ki beni yanıltmadı :)



Tozlu Rüyalar Kitapçısı, yazar Cynthia Swanson'ın ilk romanı, aslında kendisi tasarımcı ve bence bir ilk roman için oldukça başarılı. İlk romanlarda genelde bir acemilik hissedilen, kurgu da insanı rahatsız eden tutarsızlıklar olur ya da anlatım tam oturmamıştır ve bu okuru yine rahatsız eder. Açıkçası ben bunların ikisine de rastlamadım. Zaten eleştirmenlerden tam not aldığı söyleniyor.  Kurgu oturmuş ve insanı etkiliyor, konusu hafif ve akan bir roman gibi gözükmesine rağmen, bazı yerlerinde  boğazıımın düğümlendiğini hissettim. 



Katharyn ya da Kitty en yakın arkadaşı Frieda ile hayallerinin işini yapıyorlardır, bir süredir bir kitapçı işletiyorlardır. Bu aslında benim de hayalimdeki işlerden biri ^^Her neyse işler pek yolunda gitmese  Katharyn yine de hayatından memnundur taki gördüğü huzursuz edici ve gerçekçi rüyaların sayısı artana kadar. 

"Rüya içinde rüya... Rüya içinde, hiç yaşanmamış başka bir Mutlu olayı gördüğüm alt rüya...Hiç yaşanmamış koca bir ömrü barındıran bir rüya alemi...
Evimde, kendi yatağımda yalnız uyandığımda çok sarsıcı bir gerçekle yüzleştim.
Bir hayalete âşık olmuştum..."



Kitty rüyasında hiç kullanmadığı Katharyn ismini kullanmaktadır, daha önce görüşmediği biriyle evlidir ve hatta çocukları vardır, ancak en yakın arkadaşına ve kitapçı dükkanına rüyasında rastlamaz. Tamamen farklı iki alem... Gördüğü rüyalara kendince açıklama bulmaya çalışır.

İlginç bir konu ve daha önce de dediğim gibi kurguyu sevdim ben, yazarın başka bir kitabı çıksa onu da alıp okuyabilirim. Bu kitabın farkındalık açısından da önemli olduğunu düşünüyorum ama hangi konuda olduğunu anlatırsam kendimi tutamayıp, bu yazıyı spoilerle donatabilirim. Hayır, bunu yapmayacağım, soğuk bir akşam, elinizde kahve, battaniye altında okurken tatlı hayallere dalabileceğiniz bu kitabı, zor zamanların kurtarıcısı olarak okumanızı istiyorum çünkü.

Biz biraz geç kalmış olsak da üçüncü kitaba doğru yola koyulurken, siz de Hilal, Seyhan ve Şahika'nın yazılarını okuyabilirsiniz :) Ekim ayı buluşmamızı gerçekleştiremedik, o yüzden ben de kızların düşüncelerini yazılarından öğreneceğim. 



Son bir detay, iyi ki o gün Secdus'ta buluşurken kitaplarımızı yanımızda getirmişiz. Fotoğraflara baktıkça yağmurlusu günden sonra Secdus'a sığınıp bir anda hem kalben hem de fiziksel olarak ısınmanın nasıl bir şey olduğunu hatırlıyorum.  Ben Ahmet'le gittiğim için yanımda fotoğraf makinemi getiremedim, ama sağolsun kızlar benim yerime de bir sürü fotoğraf çektiler ve hatta bu son fotoğraftaki başarılı Photoshop için Şahika'ya teşekkürler :)




Yorumlar

  1. Ah nasıl güzel bir gündü.. Bir sonraki buluşmamızı iple çekiyorum, yüz yüze, baş başa yorumlayabilmek için de :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle sizlere katılıyorum kızlaaaaar gerçekten harika bi gündü inşallah tez zamanda tekrarlamak dileğiyle ♥

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar