Bisiklet Ustası

Henüz edinmediğim kitaplardan bahsetmek adetim değil, ama bunu bazı kitaplar için değiştirebilirim sanıyorum. Bisiklet Ustası, işte bu değişikliğin sebebi.



Ahmet Eymen'in büyümesiyle ben de büyüdüm ve çocuk edebiyatı artık çok daha fazla ilgimi çekiyor.  Ona okuduğum kitapları sadece onun için okumuyorum yani, artık kendi ilgi alanım olduğu için de çıkan yeni çocuk kitapları hep radarımda.

Kitapları seçerken ebeveynler genelde öyküye odaklanıyorlar fakat çocuklar resimlere bizden çok dikkat ediyorlar. Bu yüzden kitap alırken ben de resimlere dikkat ediyorum. Farklı çizerlerin elinden çıkmış olmasına özen gösteriyorum. Çünkü hem resim yapmayı seviyor hem de farklı çizimlerle sanata dair, resime dair iyi bir bakış açısı geliştireceğine inanıyorum. Bisiklet Ustası bu açıdan tatmin edici bir kitap. Aldığım her kitabın çizimlerini beğenmeyebilir ama çizimler konusunda özellikle çeşit arttırmaya çalışıyorum. Bisiklet Ustası, bu yüzden, alacaklarım arasına girdi. 

Basın bültenini de paylaşmak istiyorum:



 

MASALSI BİR DİYARDA HAYALLERİNİN 
PEŞİNDEN KOŞAN ÜÇ ÇOCUK...

 

Redhouse Kidz (SEV Yayıncılık) tarafından yayımlanan Bisiklet Ustası, uzak bir diyarda bisiklete binmeyi öğrenmek isteyen bir çocuğun hayaliyle başlıyor. Hayaller hayalleri besliyor ve çocuklar çabalayarak hayallerine kavuşuyor. Ustanın da onlara dediği gibi, “Düşmeden öğrenilmiyor!”

 

Hikâye uzak bir diyarda, bir çocuğun hayaliyle başlar. Uzun zamandır bir bisiklete sahip olmanın hayalini kuran Minti, nihayet isteğine kavuşmuştur ve bu mutlu haberi en yakın arkadaşları Suzi ve Volki’yle paylaşır. Ancak hiçbiri bisiklet sürmeyi bilmiyordur, onlara bu işin sırrını öğretecek bir bisiklet ustası aramaya başlarlar. Komşu teyze, karşı dağın tepesinde oturan iyi bir usta önerir ama Minti sabırsızlık ederek yakın çevresindeki bisiklet ustalarına gitmeyi tercih eder. Gittikleri yerlerden umduklarını bulamayan Minti ve arkadaşları sonunda uzun bir yolculuğu göze alıp karşı dağa gitmeye karar verir. Bisiklet sürmenin inceliklerini öğrenmek için uzun ve engebeli bir yoldan geçmeleri gerekecektir. 

DÜŞMEDEN ÖĞRENİLMEZ

Redhouse Kidz (SEV Yayıncılık) tarafından yayımlanan Bisiklet Ustası kitabında, bisiklet öğrenmek isteyen üç çocuğun hayali çok da kolay gerçekleşmez. Minti ve arkadaşları düşe kalka bisikletleri sürerler, bu sırada bir bisikletin freni patlar, bir diğerinin lastiğine yama yapmaları gerekir. Bu sayede bisiklet hakkında çok şey öğrenirler. Hayaller hayalleri besler, mutluluklar ortak oldukça çoğalır ve çocuklar çabalayarak hayallerine kavuşur. Ustanın da onlara dediği gibi, “Düşmeden öğrenilmez!”

Yazar Özge Bahar Sunar’ın bir solukta okunan bu masalsı öyküsüne, Polonyalı çizer Aleksandra Fabia-Tugal’ın büyüleyici çizimleri eşlik ediyor.



Yorumlar

Popüler Yayınlar