Yalnız Balina

Daha önce de yazdım, ben çocuk kitapları seçerken hikâye kadar resimlerde de dikkat ediyorum. Çünkü çocuklar da ona dikkat ediyor ve Ahmet Eymen’in resim yapmaya ilgisi olduğunu fark ettiğimden beri, Farklı ressamların, çizerlerin eserlerini görüp, o konuda bir algısı gelişsin diye uğraşıyorum. Ama açıkçası kendim de resimlerini incelemeyi seviyorum pek çok kitabın. 



Yalnız Balina’yı görünce onlardan biri olacağını anladım hemen. Hikâyesi de oldukça güzel. Bir gün sahile vurmuş bir balina bulan çocuk, onu eve taşır, ona hikayeler anlatır ve bu durumu bir süreliğine babasından gizlememeye başarır derken, babası küvetin içindeki balinayı bulur. O ana kadar oğlunun o çalışırken ne kadar yalnız kaldığını fark etmemiştir. Hikâyenin sonrası güzel bağlanıyor. Aradan yıllar geçse de benim kitaplığımda yer alacak değerli kitaplardan biri oldu Yalnız Balina.

Bir yerlerde bekar anneler olduğu gibi, duyarlı bekar babalar olduğunu da biliyorum. Bu kitabın resimleri, hikayesi çok güzel ama bence bir güzelliği de bu. Yalnız çocuk büyütmek zorunda kalan babalara en az çocuklarına olduğu kadar iyi geleceğini düşünüyorum. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar